NUFFNANG

FOLLOW CIKMALA

TINGGALKAN JEJAK AWAK

JANGAN LUPA TINGGALKAN JEJAK AWAK

LIKE???

Rabu, 14 Januari 2015

HIDUP PERLU DI TERUSKAN

salam semua.....
cewah,,,,tajuk tak boleh blah.

hari nie dah hari ke 15 bagi tahun 2015. bonus dah kuar uitttt. pagi2 ari duk tanya budak jabat....dah kuar ke?

dahhhh.........kata budak jabat.mcm paham je apa yg kuar.ha hakkkk...

mula la dalam kepala otak.nk beli tue nk beli nie. ermmmmm......perempuan katakan. belinya idooooook pon.

bukan pasal tue sebenarnya cikmala nk bebel. sebenarnya nak story berkenaan azam tahun baru. pasti korunk telah bersedia dengan azam sendiri kan??? kan???kan???

oleh itu,,,tak perlu menyusahkan minda dengan mempersoalkan pelbagai perkara.hanya perlu terus melangkah dan melakar catatan baru yang lebih indah dan menyenangkan.cewah,,,, berlagak cam pengendali kes dan pemudahcara plop doh cikmala kali nie. uwerkkkkkk....

cikmala tak berazam apa-apa tahun nie..

cuma.....alahai,,,,,ada cuma plop ye.

cikmala takmau membandingkan diri sendiri dengan orang lain dengan cara negatif.
bahagia manusia tidak sama.ujian hidup kita juga tidak sama. tak kisah bagaimana cikmala jatuh, terjatuh atau dijatuhkan. yang penting bagaimana berusaha nak bangun balik.

yang penting ♡

tak perlu bingkas bangun segera. memadai bangun perlahan-lahan sesuai dengan keupayaan cikmala sendiri je.

yang penting tak perlu mengikut larian orang lain pada saat cikmala hanya mampu bertatih oleh sebab saiz kasut mungkin sama tapi kaki dan langkah tetap tidak serupa. ha hah,,,bg yg paham ok la.bg yang tak paham.buat2 paham je la.ngeh30x.

biarla menjadi kura2 yang lembap tetapi istiqamah daripada menjadi arnab yang aktif dan lincah tetapi selalu tersalah langkah.

KEJAYAAN, KEBAHAGIAAN DAN KECERMELANGAN TAKKAN WUJUD TANPA ADANYA PENGORBANAN.

BUKAN KE PENGORBANAN SELALUNYA TERPAKSA MELEPASKAN SESUATU??????

ermmm,,,lumrah hidup.....cer korunk perhatikan pohon yang berbuah.buahnya tak mungkin dinikmati jika bunga yg mekar sebelumnya tidak pergi.

REDHA DAN BERSABAR LAH.........itu sahaja kata2 yg lahir dari hati untuk ari nie.

kata nak cter pasal azam cikmala nie...
mana a.z.a.m. nyeeeeee........ngeeeeee

1 ulasan:

Najib Ariyan berkata...

saya belum start lagi lah azam tahun baru ni... cemana yer?? bila nak start nih... huwaaaaa.... nangesss!!!

ANDA MUNGKIN JUGA MEMINATI

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...