NUFFNANG

FOLLOW CIKMALA

TINGGALKAN JEJAK AWAK

JANGAN LUPA TINGGALKAN JEJAK AWAK

LIKE???

Khamis, 3 Mei 2012

SABAR BERBATAS REDHA BERTEMPAT

Haiiii
betul ke tajuk kat atas tue????
Mmm....memang betul lah tue kot
tapi rasanya perlu fahami konsep sabar,fahami juga konsep redha
sabar memang perlu dalam setiap perkara
tapi sabar juga perlu ada batasnya.
kalau kepala di ketuk sekali wajar lah bersabar
buat diam je tapi kalau dah berkali2 
di ketuk, di henyak, dihentam tapi masih boleh diam atas nama sabar
macam cerita CINTA UNTUK EMELDA EPISOD AKHIR semalam
kang tak pasal2 kena tampar ngan laki..
kakak si ARIL tue..mulut jahat.PAKEJ la segala perangai dye tue.
EMO plak CIkmala..
itu maksudnya membenarkan diri sendiri di buli dan dianiaya
TAK KE BODOH NAMANYA TUE
perlu redha dengan takdir ALLAH?
betul la tue
tapi redha bukn tunggu saja tanpa apa2 tindakan
bukan juga berdiam diri menyerah sahaja kepada keadaan 
menunggu apa yg akan terjadi
betul tapi tanya diri sendiri
bolehkah anda bersabar dan redha tanpa ada sedikit pun rasa kecil hati atau rasa marah atau dendam atau sakit hati dengan segala perlakuan tersebut?
kalau jawapannya 'YA'
teruskan lah bersabar dan redha yea....
tapi jika 'TAK @ 'YA' tetapi dalam masa yg sama ada caci maki yg lahir dalam hati atau amukan tragis yg mengganggu lena dan jadual kerja harian
beerti anda tak tergolong dalam kategori manusia yg boleh terus bersabar dan redha.

P/S : KESIMPULANNYA DISINI CIKMALA NAK BAGITAHU SABAR ADA BATASNYA..HAHHAHAHA...CEKEDOT :-) 

1 ulasan:

remyhazza berkata...

kesabaran pun perlu ada batas limitnya......
terlebih bersabar lamat kena pijak la pulak.....

ANDA MUNGKIN JUGA MEMINATI

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...