NUFFNANG

FOLLOW CIKMALA

TINGGALKAN JEJAK AWAK

JANGAN LUPA TINGGALKAN JEJAK AWAK

LIKE???

Khamis, 13 Oktober 2011

SAYA SELALU TERANIAYA

haiiii......
laju je korang nak baca erk.
bb tajuk leh tahan panas..kan..kan
saya selalu teraniaya.....huaaaaaaaaaaaa
oleh orang yang kaki bodek.geraaaaaaam sangat
selalu saya yg jadi mangsa atas kebodekkan dye yang melampau.

Bagi orang islam DOA adalah senjata yang paling ampuh bagi orang yang tidak berdaya untuk melawan kejahatan tersebut.Lagipun, Allah berjanji kepada orang-orang yang soleh yang teraniaya dalam surah Alam Nasyrah." Selepas kepayahan, pasti datang kemudahan. ".

Doa orang yang teraniaya


1. Mohon pada Allah, untuk menggantikan penipuan dan sebagainya dengan rezeki yang lebih baik dan bertambah-tambah. Baca " Allahuma ajurni fi musibati, wakh lufli khairan minha ". Sangat mujarab bagi orang-orang yang dizalimi dan cepat pula dapat jawapan dari Allah. 

ATAU .......

2. Sebutkan doa di dalam bahasa kita " Ya Allah. Mereka ini ( sebut nama mereka ) zalim pada aku. Aku mohon balasan yang setimpal ke atas mereka. Serta bantulah aku keluar dari kesusahan ini. "Juga mujarab.

ATAU .....

3. Biarkan Allah balas mereka di Padang Mahsyar. Tuntut dari Allah segala pahala mereka dan minta Allah campakkan dosa-dosa kita pada mereka. Mereka akan kekal memikul dosa kita dan menerima balasan buat selama-lamanya.

Hadits di atas juga memberi isyarat, siapa pun kita, agar selalu berbuat adil dalam segala hal dan tidak melakukan perlakuan zhalim. Kalau seseorang berlaku zhalim kepada orang lain, maka nantikanlah akibat buruknya. Cepat atau lambat, dia akan “menikmati” doa orang yang teraniaya tersebut.
Jadi, buatlah benteng pertahanan pada diri kita dengan tidak berbuat zhalim terhadap orang lain dan berusaha untuk berlaku adil. Doa orang yang terzhalimi sangat “ampuh” terhadap orang yang menzhaliminya
Memang, ada hadits Rasulullah SAW yang mengisyaratkan, doa orang yang pakaian dan makanannya tidak halal tidak akan terkabul. Namun, misalnya orang seperti dia dizhalami, maka apabila dia berdoa, maka doanya yang dialamatkan kepada pelaku kezhaliman tersebut akan terkabul.
Rasulullah SAW bersabda:
"ثَلاَثَةٌ لاَ تُرُدُّ دَعْوَتُهُمْ : اَلصَّائِمُ حِيْنَ يُفْطِرُ، وَاْلإِمَامُ الْعَادِلُ، وَدَعْوَةُ الْمَظْلُوْمِ يَرْفَعُهَا اللهُ فَوْقَ الْغَمَامِ، وَيَفْتَحُ لَهَا أَبْوَابَ السَّمَاءِ، وَيَقُوْلُ لَهَا الرَّبُّ : وَعِزَّتِيْ وَجَلاَلِيْ َلأَنْصُرَنَّكَ وَلَوْ بَعْدَ حِيْنٍ".

“Ada tiga orang yang doanya tidak akan tertolak: orang yang berpuasa hingga dia berbuka, pemimpin yang adil, dan doa orang yang terzhalimi. Allah akan angkat doa-doa tersebut di atas awan dan dibukakan untuknya pintu-pintu langit, kemudian Allah berfirman: Demi keperkasaan-Ku dan keagungan-Ku, Aku pasti akan tolong kamu walaupun setelah melalui suatu masa“. (H.R. Ahmad).

Doa maqbul lainnya antara lain doa kedua orang tua kepada anaknya, doa orang yang dalam berpergian, doa seseorang kepada saudara saat dia tidak mengetahuinya, dan masih banyak lagi. Wallahu a'lam bish-Shawab.*

Tiada ulasan:

ANDA MUNGKIN JUGA MEMINATI

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...